APRENDRE, CRÉIXER.

Per aclarir conceptes, volem explicar que els trets ideològics bàsics de la militància de la CUP són la radicalitat democràtica (que en primer lloc ens apliquem internament, com no pot ser d’altra manera), l’anticapitalisme i l’independentisme, així com el feminisme i l’ecologisme. Caldria assenyalar que cada militant, en exercici de la seva llibertat ideològica, profundament respectada, defensa de manera diferent i prioritza o no prioritza cadascun d’aquests valor. I per completar aquesta prèvia, destaquem també que dins els rengles de la CUP, igual que a les files de l’Esquerra Independentista, un dels principals eixos ideològics és el del doble alliberament nacional i com a classe treballadora entès com dues parts indissociables. Defensa de la classe treballadora i de la identitat nacional, un alliberament no és complert sense l’altre.

La gent de la CUP hem viscut els últims mesos l’enuig i la incomprensió d’un sector de la societat catalana (afegit a una gran pressió mediàtica) que feien responsable només a un dels dos agents del fet que la negociació restés encallada. Tot assumint una necessària autocrítica, volem dir que la CUP no hem estat capaços de traslladar al carrer un missatge clar i convincent sobre el decurs de les negociacions i que malgrat les condicions mediàtiques adverses, no és excusa, hem fallat em la batalla de la comunicació.

En aquest sentit cal recordar que des de l’assemblea d’Arenys de Munt sempre ens hem posicionat a favor d’un acord d’investidura, entenent-la com la solució menys dolenta que permetia avançar en el procés cap a la ruptura amb l’Estat i per fugir de l’atzucac Mas o març que ens impedia avançar en munt d’altres aspectes importants del pla de xoc contra l’emergència social i el procés constituent. Creiem que tot i les contradiccions en una negociació complexa com fou la d’investidura i les imperfeccions del procediment, la CUP ha donat una lliçó de democràcia bàsica i des de la base i aquí estem, en les institucions, per a defensar la personalitat política dels Països Catalans i els interessos dels sectors populars, fent avançar el procés de ruptura amb l’Estat cap a la República catalana. Aquest és el projecte nacional cupaire.

Alhora que demanem un exercici d’autocrítica a JXS però sobretot a CIU que fou qui hegemonitzà les negociacions, també considerem que en el si de la CUP s’ha d’incrementar el debat ideològic i la recerca de la millor tàctica i estratègia que ens faci forts davant els sectors autonomistes, reformistes, espanyolistes i unionistes, al mateix temps que ens permetrà establir amb claredat el relat propi de l’Esquerra Independentista.

Passats els dies necessaris per digerir i aprendre de tots els esdeveniments, comencem a veure alguns fruits positius de les negociacions: algunes privatitzacions aturades, marxa enrere del Govern de la Generalitat en les acusacions injustes i desmesurades contra els nostres joves i un flamant (inesperat) nou President de la Generalitat clarament independentista que malgrat ser un home de partit no és una herència de la corrupció pujolista.

La CUP d’Arenys de Munt estem per avançar cap al procés constituent, participatiu, de ruptura, eixamplant majories socials, construint un pol d’esquerres anticapitalista, que ens condueixi cap a la plena sobirania, la independència. I a casa nostra ho fem des de baix i des del que és primordial, creixent des del municipalisme, plantant llavors, fent arrels i compartint fruits.

Assemblea de la CUP d’Arenys de Munt.

Febrer de 2016