Condol per la mort del President Barrera

L'Ajuntament d'Arenys de Munt lamenta la pèrdua de tan insigne personalitat del món polític català i vol expressar el seu més sentit condol per aquesta mort.

Heribert Barrera va ser el primer President del Parlament de Catalunya després de la mort del dictador i també va destacar per la seva constant lluita independentista i el treball que va realitzar, fins l'últim dia, per aconseguir la unitat del catalanisme. Una unitat que ens portés a aconseguir un País lliure.

Heribert Barrera va tenir una relació molt especial amb Arenys de Munt. Una relació que va començar durant la República, en la seva joventut, amb algunes estades a la nostra població, durant les quals va conèixer el batlle Josep Maria Soler 'Martí Basí', amb el qual va forjar una molt bona amistat. Relació que va continuar durant els foscos anys de l'exili a França.

Tampoc podem oblidar el sentit homenatge que li va retre el poble d'Arenys de Munt el 16 de juny del 2001, organitzat pel MAPA, com a resposta a l’injust i dur escarni a què el van sotmetre les forces mediàtiques espanyolistes per fer evident el seu pensament independentista en el llibre Què pensa Heribert Barrera, publicat a mitjans de l'any 2001. Sent el primer municipi que li feia un reconeixement després d'aquells fets.

Per sempre més quedarà en el nostre record la seva lluita constant i fins l'últim alè per la llibertat del nostre poble i es converteix en un exemple a seguir per la seva honestedat i la seva humilitat en la pràctica política, així com la seva determinació irrompible en defensa d'uns ideals col·lectius per tot el nostre País.

Per la seva relació especial amb Arenys de Munt, des del Govern, es proposarà a la Comissió del Nomenclàtor poder posar el seu nom a un carrer important del nostre municipi.

Descansi en pau.