EL GOVERN D'ARENYS DE MUNT (ERC, CiU I PSOE) NO ACCEPTA ENTRAR A TRÀMIT UNA PROPOSTA DE DECLARACIÓ INSTITUCIONAL PER DEFENSAR L'ANC DAVANT DELS ATACS ESPANYOLISTES QUE DEMANEN LA SEVA IL·LEGALITZACIÓ.

En les Comissions Informatives del passat 3 d'abril, prèvies al Ple del dia 10, la CUP d'Arenys de Munt va presentar una moció en defensa de l’ANC en resposta als atacs espanyolistes des d’editorials de diaris espanyols i a la querella que ha interposat el sindicat d’extrema dreta “Manos Limpias”, que demanen la seva il·legalització. La CUP va proposar que fos Declaració Institucional, però no va ser acceptada a tràmit per ERC, CiU i PSOE atès que el PSOE no n’acceptava la part expositiva.

En els acords proposats es demanava mostrar la solidaritat de l'Ajuntament d'Arenys de Munt amb l'ANC així com a tots els moviments socials i polítics que treballen per garantir la celebració del referèndum del 9 de novembre, al mateix temps que també es rebutjaven les actituds amenaçadores i criminalitzadores contra els moviments polítics i socials que treballen pacíficament i democràticament per la realització d'aquest referèndum.

Al mateix temps també s'instava a les institucions a fer respectar la llibertat d'expressió, de reunió i de manifestació.

Des de la CUP, ens sobta i ens sap molt de greu que ERC i CiU no hagin donat suport des d’un primer moment a aquesta proposta de declaració institucional en defensa de l’ANC, tot i que estem convençuts que l'hi haguessin donat de no haver estat condicionats.

Tot i que a l’ordre del dia del Ple d’abril, esperem que en la Junta de Portaveus es decideixi incloure-la i que hi donin suport totes aquelles forces polítiques que defensen la llibertat d'expressió, de reunió i de manifestació.

Estem en un moment cabdal per al país, en un moment en què la societat civil s'està mobilitzant de forma totalment pacífica, democràtica i respectuosa amb tothom i en què estem demanant VOTAR el proper 9 de novembre.

Arenys de Munt, 7 d'abril del 2014