EL GOVERN (ERC, CiU, PSOE) IMPEDEIXEN TRACTAR AL PLE D'ARENYS DE MUNT LA MOCIÓ DE SUPORT AL MULTIREFERÈNDUM QUE ES REALITZARÀ EL PROPER 25 DE MAIG PER DECIDIR SOBRE QÜESTIONS BLOQUEJADES EN LES INSTITUCIONS POLÍTIQUES I QUE ENS PORTIN CAP A UNA DEMOCRÀCIA

El Govern d'Arenys de Munt (ERC, CiU i PSOE) juntament amb el PP van impedir, en Junta de Portaveus, que es tractés la moció que havia presentat la CUP per donar suport al Multireferèndum que es realitzarà el proper 25 de maig per decidir sobre qüestions bloquejades en les institucions polítiques.

Aquesta moció de suport al Multireferèndum no va poder ser tractada en el Ple, tot i que va ser entrada en el temps i forma previstos i no hi haver-hi cap informe en contra, ni cap impediment per part dels serveis jurídics de l'Ajuntament d'Arenys de Munt, quan, a més, existeix un informe favorable del President de la Junta Electoral Provincial de Girona, per tal que es pugui realitzar aquest multireferèndum el mateix dia 25 de maig (adjuntem).

Els arguments facilitats per les diferents formacions polítiques d'Arenys de Munt per oposar-se són diversos, des d'argumentar que s'ha de complir la llei, passant perquè no és una actuació prioritària, ni urgent; o que en el context actual aquesta acció desvirtua els processos que hi ha en marxa; arribant fins a l'argument que aquesta acció és banalitzar els referèndums o que, els col·lectius promotors, en comptes de dedicar-se a fer multireferèndums el que haurien de fer es posar-se al costat del President Mas en aquest moment actual.

Des de la CUP considerem que els motius reals són que aquesta iniciativa de fomentar el dret a decidir entre la ciutadania, per conèixer la seva opinió, tracta sobre qüestions que estan aturades per les institucions i que incomoden als partits polítics convencionals que han gestionat el poder al nostre país durant els darrers 38 anys i que volen impedir que la població pugui expressar la seva opinió. Aquests partits polítics convencionals són els que ara ocupen el poder a l'Ajuntament d'Arenys de Munt i els hi molesten aquestes actuacions innovadores que volen consolidar la democràcia participativa popular.

Lamentem profundament aquesta involució que està patint el poble d'Arenys de Munt, quan havia estat punta de llança d'iniciatives innovadores i pioneres a tot el nostre país en l'àmbit de participació democràtica de la ciutadania, com ho vam ser amb la Consulta d'Independència del 13S. Molt més quan el que està reclamant la societat catalana i arenyenca és l'exercici del dret a decidir i poder votar en un referèndum el proper 9N.

Mentre tot el país està demanant fer un referèndum, aquí, a Arenys de Munt, se'ns priva del dret a decidir.

No podem oblidar que el govern d'Arenys de Munt està fonamentat sobre tres partits polítics un dels quals està clarament en contra del dret a decidir. Ens sobte, però, que el dos, defensor com diuen ser d'aquest dret, també el defugin.

Des de la CUP creiem que els drets són iguals per tothom que els sol·licita i que no hi ha peticions de primera o de segona en funció de qui ho demana.

També volem recordar que el MULTIREFERENDUM 2014 és una convocatòria, de la gent per a la gent, per debatre i decidir sobre qüestions bloquejades en les institucions polítiques. En la qual es cerquem pràctiques que ens portin cap a una democràcia creixent i directa. I es vol que s’expressi la voluntat popular de forma directa i determinant sobre problemàtiques aturades a les institucions o sobre les quals no es deixa decidir la població, com són: els cultius i aliments transgènics; el Dret a referèndum vinculant per a les Iniciatives Legislatives Populars (ILP); el pagament del deute il·legítim i el control democràtic i directe de l’energia.

La proposta neix dels col·lectius Som lo que Sembrem, la Plataforma Aturem el Fracking, la Candidatura d'Unitat Popular (CUP), Xarxa per la sobirania energètica, Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, Plataforma Aturem Barcelona World, Assemblea en Defensa dels Serveis públics de Lleida i Plataforma No a la Mat.

US CONVIDEM A VOTAR I PARTICIPAR EN AQUEST MULTIREFERÈNDUM DEL 25 DE MAIG. www.multireferendum.cat

Arenys de Munt, 19 de maig del 2014