EL PLE DE L'AJUNTAMENT D'ARENYS DE MUNT APROVA UNA MOCIÓ INSTRITUCIONAL DE FELICITACIÓ PEL CESSAMENT DEFINITIU DE LA LLUITA ARMADA D'ETA

MOCIÓ INSTITUCIONAL SOBRE EL CESSAMENT DEFINITIU DE L’ACTIVITAT ARMADA D’ETA.

Vist que en data 20 d'octubre de 2011 ETA ha anunciat el cessament definitiu de la seva activitat armada; fent una crida als governs d’Espanya i França per a obrir un procés de diàleg directe que tingui per objectiu la resolució de les conseqüències del conflicte i, així, la superació de la confrontació armada, mostrant amb aquesta declaració històrica el seu compromís clar, ferm i definitiu; fent una crida, així mateix, a la societat basca per tal que s’impliqui en aquest procés de solucions fins a construir un escenari de pau i de llibertat. Considerant que ens trobem davant d’un fet de gran transcendència a tots els nivells, el Ple de l’Ajuntament d’Arenys de Munt declara:

• Celebrar la declaració realitzada per ETA del cessament definitiu de la seva activitat armada.
  • Felicitar als promotors de la conferència internacional per l’èxit obtingut amb la seva actuació, sobretot perquè anteriors negociacions no havien aconseguit els resultats esperats.
  • Apel·lar a la generositat de les institucions i de la societat en general, perquè els presos puguin anar recuperant la llibertat, les armes siguin destruïdes i el poble basc triï el seu camí, fent ús d’un dret que és consubstancial a tots els pobles: el dret d’autodeterminació.
  • Manifestar, també, la nostra solidaritat amb totes les víctimes i desitjar que mai més altres persones s’hagin de sumar als que han patit el profund dolor ocasionat per la pèrdua de familiars o amics.
  • Convidar als governs implicats i a la conferència internacional a dur a bon port els objectius inicials tot aprofitant aquest nou escenari.
  • Sol·licitar, així mateix, la derogació de la Llei Orgànica 6/2002, anomenada Llei de Partits, aprovada el 27 de juny de 2002, per entendre que es priva dels drets civils a una part de la població i perquè a través de la seva ambigüitat i la imprecisió d’alguns articles, es puguin emprendre processos d’il·legalització de partits polítics, que promoguin el canvi de principis constitucionals o lleis de forma pacífica.
  • Proposar que aquesta declaració sigui llegida davant del roure que hi ha a Can Jalpí, esqueix de l’arbre de Gernika, símbol de les arrels d’Euskalherria i representatiu de les seves llibertats.

Comunicar aquest manifest institucional al govern basc, a l’espanyol, al francès, a la conferència internacional i als dirigents de l’esquerra abertzale.