ELS EQUIPS DE GOVERN MUNICIPAL DE LA CUP CELEBREN LA SEGONA REUNIÓ DE TREBALL CONJUNTA

Les alcaldies i els equips de govern de la CUP impulsen polítiques de transformació profunda dels seus municipis de manera conjunta i coordinada

Ahir diumenge 27 de maig es van trobar a Seva (Osona) totes les assemblees locals de la CUP que ostenten l’alcaldia (Celrà, Arenys de Munt, Navàs i Viladamat) o que participen en equips de govern (Seva i Calldetenes) coincidint amb la reunió del Consell Polític nacional.

Aquesta trobada, que ja és la segona vegada que duu a terme des de les passades eleccions municipals, volen que serveixi per, entre moltes altres qüestions, treballar conjuntament polítiques estratègiques per a la transformació profunda de la seus municipis. Polítiques moltes de les quals ja s’estan duent a terme i altres que es volen implementar en els propers mesos.

“La CUP no ha arribat per fer el mateix que els altres. Estem construint, amb tothom i des de la base, propostes per bastir una alternativa global a aquest sistema injust i ineficient” ha declarat l’alcalde de Celrà, Dani Cornellà. Segons ha dit l’alcalde d’Arenys de Munt, Josep Manel Ximenis, “des de l’àmbit local hem iniciat el camí per a la construcció d’un projecte nacional i tenim la responsabilitat i el compromís d’arriscar per intentar transformar d’arrel els nostres pobles en favor de la majoria dels nostres veïns, de les classes populars, de la nostra nació, peti qui peti”.

En aquesta trobada s’han abordat, principalment, tres línies de treball que, d’una o altra manera s’estan començant a treballar a les respectives viles. En primer lloc s’ha debatut sobre la necessitat de municipalitzar (republificar) serveis públics que havien estat prèviament privatitzats. Municipalitzar per millorar el servei públic, per abaratir-ne el cost i per millorar les condicions de treball dels treballadors. En segon lloc s’ha abordat la necessitat d’avançar cap a un model de democràcia popular, participativa, fomentant l’autoorganització popular de veïns i veïnes i obrint espais de decisió com ara preparant pressupostos amb una metodologia participativa o modificant substancialment els reglaments d’organització municipals (ROM). Finalment s’ha debatut també sobre les alternatives a l’actual model econòmic, alternatives per implementar a nivell local. En aquests moments s’està començant a treballar en profunditat en la construcció d’un model de ciutat cooperativa, on els ajuntaments tinguin un paper rellevant en el seu impuls.