'PARLEM DEL POBLE': ENTREVISTA A JOSEP MANEL XIMENIS

En l’entrevista mensual a la radio municipal d’arenys de munt, l’alcalde ha comentat l’actualitat de l’ajuntament, entre altres temes, s’ha parlat de:

100 dies de govern: Aquesta setmana s’ha fet un acte públic per presentar la gestió feta per l’equip de govern al capdavant de l’ajuntament; no hi havia molta gent, i la majoria estaven agrupats per partits. La gent del poble no està acostumada a participar del que es fa a l’Ajuntament, però insistirem a posar tots els mitjans perquè la gent pugui dir-hi la seva, donar informació i actuar amb transparència. També a través de la Web es pot participar, donant suggeriments o fent queixes.

Estem molt satisfets de la feina duta a terme durant aquests 100 dies, la feina més important ha sigut replantejar el deute i els pressupostos i reorganitzar la feina dels treballadors i el tracta amb el ciutadà. Encara queden molts canvis per fer, sobretot per acostar l’administració al ciutadà.

Ordenances fiscals: El dia 23 de setembre es va fer l’acte de presentació de les propostes de canvis per les noves ordenances fiscals. De moment hi ha 35 propostes presentades; de totes vull destacar la del Sr. Moliné, no pel contingut, sinó perquè demostra que no es complicat presentar propostes. Aquesta la va fer a ma en un foli blanc, demanant una taxa pels animals domèstics. El fet important és poder fer propostes, no com abans que ho decidia tot el Ple. En aquests moments les propostes estan en fase de revisió per part del servei jurídic de l’ajuntament, es votaran el dia 28 d’octubre i pasaran directament al següent Ple per a la seva aprovació definitiva.

Pressupostos: El procés de participació comença avui i acaba el dia 20 d’octubre, com que el pressupost està condicionat per les ordenances, és possible que se’n allargui el temps ja que és millor presentar pressupostos quan tinguem fetes les noves ordenances.

Partim d’un dèficit de 500000€, per tant no hi ha massa diners a repartir. La Generalitat ja ha dit que no donarà els 180000€ que rebíem fins ara per a l’escola bressol ni el diners que rebia el geriàtric, el que farà augmentar considerablement les despeses de l’Ajuntament. Havent d’assumir els costos de personal, el deute pendent i els contractes irrenunciables fets en el mandat anterior, no queda marge de maniobra pels pressupostos ja que no es compensa amb els ingressos.

Des de la CUP ens agradaria administrar l’Ajuntament fent política però ens veiem avocats a fer només de gestors.

Medi ambient: Junt amb la regidora de medi ambient, la Silvia Vàzquez, vam visitar la planta de reciclatge Vinyals, amb qui s’està negociant per tal portar-hi les restes de poda vegetal i més endavant la recollida d’escombreries orgàniques que en aquests moments s’estan portant a Vilafranca del Penedès.

Aquest mes es farà la poda dels arbres de la riera. Es farà per trams. La primera fase es preveu acabar-la abans de Sant Martí i compren el tram des del pont fins a l’eixampla. L a poda es fa per neteja, per llum, per qüestions ornamentals i per la salut dels arbres.

Plens municipals: Actualment l’oposició critica que se’ls limita massa. Abans el plens eren massa llargs i escurçar-los requereix l’esforç de tots. Es fan plens ordinaris cada mes, en lloc de cada dos mesos i a cada ple es poden formular 2 o 3 preguntes, 2 o 3 precs i 1 moció per part de cada grup en lloc de 5 preguntes, 5 precs i 2 o 3 mocions (com a mitjana) cada dos mesos que és el que es feia abans. A cada punt de l’ordre del dia hi ha una primera intervenció per part de cada grup sense límit de temps, una rèplica i una contrarèplica de cinc minuts cadascuna, però es demana que les intervencions es cenyeixin al tema que es tracta i no es divagui en d’altres sentits, no es pot fer servir els plens per fer política de partit ni per introduir temes nous de debat.

Gestió de l’aigua: A partit d’avui, la gestió de l’aigua que venia fent SOREA passa a fer-la GUSAM, sota la marca AIGÜES D’ARENYS. Creiem que la faran de forma molt eficient, i que això ens beneficiarà molt a tots, i no només econòmicament. Continuarà vigent la mateixa tarifa, que és la del 2009, hi haurà atenció Telefónica les 24 hores, millores en la xarxa, en informació, en serveis, en temes social (moltes de les feines les farà una empresa de disminuïts psíquics)...

Pla de desenvolupament i comerç: S’ha fet un acte públic per presentar als botiguers iniciatives noves i tallers per millorar i augmentar les vendes que es faran aquest octubre; també es farà un curset d’escaparatisme i els alumnes d’una escola vindran a fer una demostració d’aparadors. Es tornarà a fer l’enigma d’arenys per tal d’atreure gent de fora al nostre poble. El nostre comerç ha patit molt ja que s’han trobat amb la forta crisi econòmica desprès d’un llarg període d’obres a la riera. L’ajuntament pot ajudar, però l’iniciativa ha de ser d’ells. Actualment el nom d’Arenys de Munt té una forta imatge de marca a fora d’aquí.

Escaquejats: El proper cap de setmana presenten un nou espectacle. L’ajuntament col·labora en la venda de les entrades en tractar-se d’un acte de caràcter social, ja que la recaptació anirà destinada a un acte social i no amb finalitats lucratives.

Parelles lingüístiques: L’ajuntament s’ha adherit al programa “Voluntariat per la llengua” que consisteix en coordinar a veïns d’Arenys de Munt que parlen català i poden ajudar donant conversa a gent nouvinguda que vol aprendre l’idioma i que a vegades tot i fer cursets de català, no pot practicar-lo.

Marxa popular i banc d’aliments: Això funciona molt bé, i aquest punt d’excel·lència fa que l’imatge d’Arenys de Munt a fora sigui excel·lent. Els protagonistes son els organitzadors, no l’ajuntament ni l’alcalde.

Recordar que els propers plens municipals seran el 13 d’octubre, el 10 de novembre i 15 de desembre; com a norma els plens es realitzaran el segon dijous de cada mes.

El proper “parlem del poble” amb l’alcalde serà el dia 3 de Setembre (1r dissabte de cada més).