PRIMER ÈXIT DE LA NOVA ETAPA

La CUP allibera l'aigua de l'amenaça de la privatització

El 2010 les nacions unides declaraven l'accés a l'aigua com un dret humà. I en els darrers anys hi ha una tendència mundial a remunicipalitzar l'aigua per tal de protegir-la de l'especulació de les empreses privades que busquen el lucre mercadejant amb necessitats bàsiques. En els darrers 15 anys més de 150 remunicipalitzacions a Estats Units, França, Regne Unit i molts altres llocs.
A Catalunya, però,  el 85% de la població rep aigua a través de companyies privades, que són un 25% més cares de mitjana (dades generalitat), i en el cas de l'Àrea Metropolitana de Barcelona fins un 92% més cares que la gestió 100% pública.

La gestió privada o mixta, a més de ser més cara, té un alt índex de talls d'aigua per pobresa econòmica, deixant, el 2014, 120.000 persones sense aigua per motius econòmics.
Però si és més car, presten pitjor servei i no protegeixen el dret humà d'accés a l'aigua, perquè hi ha tantes privatitzacions? Perquè els municipis tenen dificultats de finançament i es venen l'aigua a canvi d'ingressos que d'altra forma no tindrien. El problema és que aquests ingressos, venen de la puja del rebut de l'aigua.

A Arenys de Munt teníem aquest risc.

L'assemblea local de la CUP ho vam detectar i vam oferir a ERC donar suport a la investidura del seu candidat a l'alcaldia si garantien una aposta estratègica per l'aigua pública per 50 anys, en el marc del pacte social de l'aigua a Catalunya que les dues formacions van subscriure el passat mes d'abril. Han acceptat encomanar a GUSAM per 25 anys més i per això han rebut el nostre suport a l'alcaldia.

Agraïm la feina de les treballadores de GUSAM i les emplacem a 25 anys més d'èxits al servei de la comunitat.