Volem diàleg per aconseguir un ampli acord polític i social per la independència i el procés constituent

En el passat Ple d’Arenys de Munt de 9 d’abril de 2015, el grup d’ERC va presentar, sense haver donat opció al diàleg ni el debat previ, una declaració institucional de suport al seu full de ruta unitari (unitari d’ERC, CDC-Reagrupament, ANC, AMI i Òmnium Cultural) per la independència de Catalunya.

La CUP estem clarament i provadament a favor de la independència  del Principat de Catalunya i també tenim un full de ruta, sorgit del procés d’assemblees obertes de l’espai polític “Per la ruptura”.

La CUP estem a favor i treballem per aconseguir un ampli acord polític i social per la independència i el procés constituent, en el doble sentit nacional i social/democràtic.

A Arenys de Munt tenim un espai constituït per al debat i el consens sobre la sobirania de Catalunya, tenim la Mesa pel Dret a Decidir, consituïda el 3 de setembre de 2014, en la que no només hi són els grup polítics representats en l’Ajuntament, sino també entitats i associacions de la nostra vila. La Mesa pel Dret a Decidir aposta per per una actitud dialogant però ferma, pacífica i amb respecte per totes les persones i les seves ideologies, que vol contribuir a generar corrents d’opinió a favor del dret a decidir.

Per què ERC d’Arenys de Munt no ha dut el preacord pel full de ruta unitari a la Mesa pel Dret a Decidir? Per què no s’ha obert un espai de debat previ a una declaració institucional que ha de respesentar a les vilatanes i vilatans d’Arenys de Munt?

Des de la CUP no podem estar d'acord en les formes que ha utilitzat ERC per presentar aquesta Declaració, en la qual hauria d'haver un consens ampli, però que s'acaba convertint en un instrument electoralista de partit (descarrega aquí el text íntegre del posicionament de la CUP al Ple de 9 d'abril). En tot aquest procés, no hem de parlar només de procés sobiranista sinó que també hem de parlar de com incorporem un procés constituent al procés sobiranista. Per tant, hem de compaginar totes dues qüestions en un sol i ampli carril, s'han d'incorporar molts més actors. En aquest sentit, lamentem aquesta proposta que s'ha portat a Ple pel que és d'excloent cap aquests altres actors que s'han d'incorporar. Hem d’avançar cap a la independència incorporant el màxim d'actors polítics i socials de tot el país, però també del nostre municipi.

Per tot això proposem posar sobre la Mesa pel Dret a Decidir d’Arenys de Munt totes les iniciatives existents i treballar per un denominador comú exercint el diàleg constructiu i buscant plegats el millor mecanisme per a incloure també la veu i la participació de les vilatanes i vilatans.

Estem pel reball i el mètode sense escenificacions institucionals!

* Informació relacionada:
- Intervenció de la CUP Arenys de Munt sobre la declaració institucional de suport al seu full de ruta unitari per la independència de Catalunya.

- Full de Ruta Per la Ruptura

Document de bases per un ampli acord polític i social per la independència, el procés constituent i un paquet de mesures d'urgència

- Notícia 'La CUP aprova el seu full de ruta i fa públic un document per un ampli acord polític i social per a les eleccions del 27 de setembre'

- Quim Arrufat 'Ens molesta profundament la poca concreció del full de ruta' (video)