Notícies de Arenys de Munt

Arenys de Munt potser es pregunta per què la CUP quan entrem a govern veiem necessari aprovar aquest increment de l'IBI i de la taxa de vehicles de tracció mecànica. És per això que us deixem la intervenció al Ple que va fer el portaveu del grup municipal on explica els motius que ens han conduït a prendre aquesta decisió.

Estem pocs mesos abans de les eleccions municipals i en general, tots els membres de partits i organitzacions polítiques prenem posicions sobre temes cridaners, populars, presentem grans solucions que sembla que quan haguem guanyat, amb només una setmana podríem aplicar, grans mesures, a l’estil del cop de puny sobre la taula. Nosaltres farem, nosaltres aconseguirem…

La CUP Arenys de Munt hem dut a terme un procés de reflexió durant un llarg període de temps. A l'última assemblea celebrada el divendres 13 de maig vam posar en comú la nostra perspectiva pel que fa a les eleccions municipals de 2023.  Des de la CUP creiem que  és imprescindible, ara més que mai seguir duent la veu del carrer a les institucions i per empènyer Arenys de Munt cap a una òptica feminista, antifeixista i ecologista.

Un dels cavalls de batalla que a nivell municipal estem impulsant és la lluita per la llengua catalana. El desembre de 2020 vam presentar un prec per crear una campanya de conscienciació lingüística entre les persones joves del poble. A partir d'aquí hem presentat ja 3 mocions diferents per garantir la unitat de la llengua catalana, crear un espai d'entreteniment juvenil en català a nivell de país i adherir-nos a la campanya "No t'excusis!

Creiem que energèticament hauríem de ser més eficients durant les festes de Nadal; sense caure en demagògies perquè entenem la tradició de posar llums durant les festes que ens animen a passejar pel nostre municipi i a que les inevitables compres es quedin al nostre al comerç local. Ara bé, vivim en una època on el preu de l’electricitat està batent rècords històrics.

El 7 de setembre vam fer arribar al govern municipal d'Arenys de Munt un seguit de propostes perquè les consideressin incorporar de cara a l'acció política d'aquest nou curs. Es comenten especialment perquè es tinguin en compte de cara a la propera modificació de crèdits. Són campanyes de sensibilització:

Un dels elements més importants per la conservació d’una llengua és que hi hagi referents de qualitat en aquesta. Malauradament, els esforços per garantir una televisió pública de qualitat a Catalunya han anat minvant amb el pas dels anys. Un element molt significatiu va ser el tancament de l’espai juvenil 3XL l’any 2012, deixant els i les joves de Catalunya sense entreteniment en català dirigit a la seva franja d’edat. Sense parlar, de la manca d’inversió per aconseguir drets d’emissió de sèries d’animació populars entre el públic infantil.

Vam traslladar al Sr. Alcalde diverses qüestions referents a les partides d’Habitatge. Pel que fa a la gestió de l’habitatge de lloguer social, vam coincidir que l’objectiu és que GUSAM acabi podent gestionar el servei un cop l’empresa estigui ben dimensionada (fet sobre el qual vam parlar extensament); així doncs, vam demanar que la gestió de l’habitatge de lloguer social de moment no es realitzi a través del Consell Comarcal i que s’aposti per una empresa local.

Pàgines