2. Participació, cohesió i radicalitat democràtica

Els espais d’organització, participació popular i de decisió són indispensables perquè l'ajuntament es doti d’eines que vagin més enllà dels ordenaments jurídics i administratius i siguin una garantia real del control democràtic per part de la gent. No podem resignar-nos a una mera bona gestió de l'ajuntament, no podem resignar-nos a buscar la mera eficiència pensada en clau de servir a les elits; cal anar més enllà i construir nous instruments i noves garanties democràtiques pensades en clau de democràcia directa i popular.

Per tal que a Arenys de Munt totes les veus siguin escoltades i tinguin la mateixa importància proposem millorar la participació ciutadana a través de diversos mecanismes:

1. Estudiar obrir l’OAV més tardes i algun dissabte.
  2. Impulsar la participació del poble i l’autoorganització d’aquest en assemblees i grups de treball per dur a terme projectes conjunts.
  3. Fer multireferèndums quan calgui consultar decisions que afecten directament les vides de la ciutadania i que han estat proposades per la mateixa ciutadania.
  4. Incorporar eines telemàtiques per facilitar la participació ciutadana en la presa de decisions que afecten al poble, combinat amb les assemblees locals i altres mètodes presencials.
  5. Que qualsevol actuació als barris compti amb la màxima participació del seu veïnat.​

2.1 Consells municipals

1. Transformar els Consells de Poble en una eina útil per a totes les vilatanes.
  2. Garantir a tothom la possibilitat de participar a tots els Consells Municipals.
  3. Les propostes del Consell han de poder ser viculants sempre que hi hagi un mínim de participació en la presa de decicions.
  4. Reorganitzar els Consells Municipals per a que substitueixin les comissions opaques, proposem: Consell contra el racisme, la LGBTIfòbia i el masclisme; Consell de Dones; Consell d’habitatge i urbanisme; Consell d’activitats econòmiques; Consell d’esports; Consell de cultura; Consell de festes; Consell de la gent gran; Consell d’infància; Consell de joventut; Consell d’educació i Consell de salut.

2.2. Transparència

1. Vetllar pel compliment de les lleis de transparència no només a l'ajuntament; també fomentar-la en totes les entitats i associacions del municipi.
  2. Facilitar l'accés a la informació tant en forma com en contingut com a factor principal per la participació en la política local.
  3. Impulsar auditories ciutadanes dels comptes i els procediments que dugui a terme l'ajuntament.