Feminisme i prostitució, un debat més que obert

Fa anys que dins els cercles feministes hi ha obert el debat sobre la prostitució, i sembla no tenir fi. Mentre algunes persones defensen que totes les dones tenen dret a utilitzar el seu cos com vulguin, d’altres, pensen que en una societat 100% feminista la prostitució ni tan sols existiria. I per què diem això?

La prostitució és fruit de l’hipersexualització de la dona i l’obsessió per la seva submissió envers l’home. Es basa en la concepció que un home sempre ha de tenir a la seva disposició a dones que li puguin oferir plaer sexual, encara que sigui a canvi de diners. És fàcil veure que no és un negoci amb la finalitat de satisfer les necessitats sexuals d’algú sinó de perpetuar l’opressió de la dona; si no, també existiria amb la mateixa força la prostitució dirigida a les dones heterosexuals i als homes homosexuals i bisexuals, però la prostitució masculina és pràcticament inexistent. És evident que la xarxa de màfies dedicades al tràfic de dones per a explotar-les com a prostitutes, és l'element principal a combatre, però quan aquestes caiguin què quedarà? En la societat heteropatriacal en la qual vivim per a les dones amb pocs recursos sempre quedarà l’opció de prostituir-se, un fet que marca clarament l’opressió per part del patriarcat ja que aquesta concepció no hi és en el cas dels homes amb pocs recursos. Qui no ha sentit mai dir a la seva mare, veïna o amiga que per alimentar la seva família sempre els quedarà posar-se a fer cantonades?

A més a més, cal tenir en compte qui són la majoria de dones que es dediquen al treball sexual: immigrants, dones no blanques (negres, llatines, asiàtiques…), que vénen de famílies amb pocs recursos, dones transgènere… En definitiva, dones rebutjades per la societat, que han hagut de recórrer a la prostitució perquè el món no els ha donat cap altra opció. I és per aquesta mateixa raó (el fet que per a milers de dones sigui la única manera de sobreviure i guanyar-se la vida) que l’abolició de la prostitució ha de ser una lluita que encapçalin les dones que en pateixen les conseqüències, és a dir, les prostitutes.

Dins els cercles feministes hem d’aconseguir comunicar-nos amb aquelles dones que exerceixen la prostitució per a organitzar la lluita de manera que puguem acabar amb aquesta professió i, a la vegada, no deixar a cap dona sense feina, sinó millorar la vida a totes aquelles que s’hi han hagut de dedicar pràcticament per obligació.

CUP Arenys de Munt

Juliol de 2016