PREGUNTA QUE FORMULA LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR PER SABER L’ESTAT DE LA POBRESA ENERGÈTICA I HABITACIONAL AL NOSTRE MUNICIPI

Portem anys arrossegant unes classes populars cada vegada més escanyades i oprimides pel sistema capitalista. És tant així que al nostre municipi hem vist com diverses famílies es veien obligades a marxar de casa seva per no poder fer front al lloguer o la hipoteca. Hem vist com altres famílies s’han vist obligades a ocupar habitatges buits perquè no podien aconseguir un domicili a un preu raonable. I és que a Arenys de Munt el preu del lloguer s’ha encarit excessivament en els darrers anys.

Paral·lelament, hem vist com diverses famílies no podien fer front a la despesa que suposava el pagament dels subministres bàsics per a una vida digna (electricitat, aigua i gas). Tot i havent-hi sentències que impedeixen a les grans empreses tallar el subministrament a les famílies, hem vist com s’han produït diversos talls i com l’ajuntament s’ha fet càrrec d’algunes persones del municipi perquè no es quedessin sense aquests serveis.

És per aquests motius expressats i l’alarmant situació que vivim com a societat que sembla que queda amagada per altres temes no de menor importància que volem preguntar al govern d’Arenys de Munt i en especial a les regidories d’habitatge i d’Acció Social el següent:

Podem saber amb xifres concretes l’estat de la pobresa energètica i habitacional d’Arenys de Munt dels darrers 10 anys?