Aquest dimarts a la Sala Municipal a les 6 de la tarda presentació del projectes: NOU GERIÀTRIC PÚBLICS AMB CENTRE DE DIA per la dignitat de la nostra gent gran i el PLA DE XOC DE NETEJA, per Arenys de Munt.

Aquest dimarts farem, a la Sala Municipal, a les 6 de la tarda, la presentació del projectes: NOU GERIÀTRIC PÚBLICS AMB CENTRE DE DIA  per la dignitat de la nostra gent gran i el PLA DE XOC DE NETEJA, per Arenys de Munt.

T'adjuntem els llibrets dels dos projectes.

El del NOU GERIÀTRIC està pensat per donar una solució viable a una reclamació històrica de la gent gran d'Arenys de Munt, que actualment és la principal reclamació dels vilatans d'Arenys de Munt. Tots els estudis econòmics realitzats evidencien que construir un nou edifici per l'actual Residència Verge del Remei, dotant-la de més capacitat, fins a 120 residents, és totalment viable sense que s'hagi de fer cap inversió per part de l'Ajuntament. No podem oblidar que l'actual Residència Verge del Remei està gestionada pel seu propi patronat i que només rep un subvenció de l'Ajuntament. Ampliar-li la seva capacitat fins a 120 residents permetria aconseguir la viabilitat econòmica sense haver de demanar cap subvenció. Presentarem la proposta econòmica, la proposta arquitectònica que hem elaborat per aquest equipament i els llocs de treball que es crearan.
Per altra banda, ubicar-hi la nova residència al Rial Bellsolell, possibilita solucionar quatre problemes existents actualment:
  1.  la reclamació que es fa per part dels vilatans, que la Residència sigui en un lloc cèntric
  2.  es pot crear una gran plaça pública de més de 900 metres quadrats en un lloc eminentment cèntric.
  3. es pot aconseguir un aparcament públic soterrat de més de 250 places d'aparcament.
  4. solucionar la problemàtica actual que existeix al voltant de futur supermercat, que està aturat per incompliment del Pla General i de la Llei d'urbanisme.

Respecte al PLA DE XOC DE NETEJA per Arenys de Munt, és una resposta ben estudiada i elaborada per resoldre d'una forma definitiva els problemes de brutícia del municipi. La solució plantejada passaria per reforçar la brigada de neteja amb 4 maquines (1 de més capacitat per grans carrers i urbanitzacions, 1 autoportant per netejar voreres de més d'un metre d'amplada, 1 manual per voreres de menys d'un metre i 1 per netejar i anivellar la Riera), el seu cost estaria al voltant dels 76.000€ les quatre. Al mateix temps també s'establiria una planificació per podar els arbres cada any abans que caiguin les fulles, un altre per ser més rigorosos en el compliment de l'ordenança de civisme i un tercer per evitar les acumulacions de sorra als carrers provinents de finques particulars o places públiques.

Esperem que la trobis interessant.

Arenys de Munt, 17 de maig del 2011