Notícies de Arenys de Munt

Creiem que no faríem bé la feina per la que estem aquí si no entréssim a la sala de plens confiant que tot anirà bé i que sortirem havent acordat el millor pel nostre poble. Després ve el debat des de legítimes i respectables diferències polítiques. Polítiques, de "polis", πόλις, ciutat; no de "ego", "jo". Conscients que falta molt per arribar a un política insitucional que es faci des d'un "nosaltres" autèntic, que per intentar-ho no quedi.

Entre els motius, el primer és alhora crítica i autocrítica a la capacitat del govern: que la CUP estigués al govern no s'ha fet prou palès al poble. Tot i que al novembre de 2015 sabíem que una regidora de les 7 totals que formaven el govern donava un marge de representació política escàs; la realitat ha estat que s'ha hagut de treballar sense tècnics ni pressupost assignats, de manera que la tasca ha estat extremadament difícil i no ha permès que la feina arribés més enllà de les portes de l'ajuntament.

Atès el procés polític engegat cap a la construcció de la república catalana, que s'ha concretat en les darreres hores en la detenció de la batllessa de Berga, Montse Venturós, considerem que la bandera espanyola no representa la voluntat democràtica del poble català.

L'estelada recull la llarga tradició i significació independentista del poble d'Arenys de Munt.

El balcó ja està a punt per la Festa Major.

Arenys de Munt, a 5 de novembre de 2016

L'any 2013 vam assistir al naixement de la Universitat Popular d'Estiu, impulsada per la regidoria de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament d’Arenys de Munt a mans de la CUP. L'any 2014 el projecte va continuar amb força i en aquesta ocasió va ser organitzada per l'Assemblea de la CUP.

El passat mes de novembre de 2015 "Ximenis" i el grup de persones que li donen suport van interposar una demanda al Secretariat Nacional de la CUP perquè no acceptaven la resolució d'aquest en el què se'ls explicitava que el seu grup no podia representar la CUP en cap àmbit.

De bon principi. Rebuig a la violència. A tota violència. Aquella d'ETA i alhora aquella exercida per un estat repressor i demòfob. A la guerra bruta, els GAL...a tants i tants esdeveniments tràgics succeïts, a una banda i l'altra, en aquesta guerra anomenada conflicte basc.

Pau. La paraula necessària en aquest escenari i en la que des de la visió establerta per l'estructura de l'estat surt prostituïda per un suposat sinònim: victòria.

Fa anys que dins els cercles feministes hi ha obert el debat sobre la prostitució, i sembla no tenir fi. Mentre algunes persones defensen que totes les dones tenen dret a utilitzar el seu cos com vulguin, d’altres, pensen que en una societat 100% feminista la prostitució ni tan sols existiria. I per què diem això?

Des de la CUP Arenys de Munt ens mostrem alegres i satisfets amb la moció que proposa el PSC. Ens alegra que cada vegada siguin més les persones que s'alineen en la lluita pels drets de les persones del col·lectiu LGBTI i contra les discriminacions que en pateix el col·lectiu.

Pàgines