Arenys de Munt serà la primera capital de la Sardana

En un acte celebrat aquest dimarts al Palau Marc de la Generalitat de Catalunya, Arenys de Munt ha estat escollida Capital de la Sardana per a l’any 2013. Aquest projecte, que compta amb el suport del Departament de Cultura, substitueix l’antic esdeveniment de la Ciutat Pubilla de la Sardana i uneix en un mateix projecte la Federació Sardanista de Catalunya, la Unió de Colles Sardanistes de Catalunya i l’Obra del Ballet Popular.

L’acte, que ha estat presidit pel Conseller de Cultura, Ferran Mascarell, ha començat amb la presentació d’aquesta nova iniciativa que té com a objectius contribuir a ampliar la difusió, el conreu i el prestigi social de la sardana, així com promocionar i projectar el municipi designat com a Capital de la Sardana a Catalunya.

A partir d’ara, Arenys de Munt haurà de començar a treballar per elaborar un projecte propi i específic que inclogui al municipi activitats durant tot un any, i que haurà de començar per la formació d’un Comitè Organitzador. La voluntat del govern municipal és “implicar tot el teixit associatiu de la població en tot allò que es pugui realitzar, ja que és una oportunitat per reforçar i fer créixer les entitats del poble, així com donar a conèixer tot el que es fa a Arenys de Munt als molts visitants que es rebran en aquest any”.

Cal recordar que Arenys de Munt té una trajectòria molt important pel que fa a la promoció i organització de l’activitat sardanística. Durant més de 50 anys ha tingut lloc a la població la final del tradicional concurs de Colles Sardanistes, Bàsic d’Honor del Campionat de Catalunya. Aquest fet ha culminat ara amb aquest nomenament que “contribuirà a promocionar tot allò que es faci en pro de la cultura popular i tradicional durant l’any 2013 i en el futur”, apunten fonts municipals.

Durant l’acte de proclamació, el coordinador de la comissió Capital de la Sardana, Víctor Sallés, ha fet esment de l’oportunitat que significa per Arenys de Munt la realització d’aquesta Capitalitat i que al mateix temps coincideixi amb el Centenari de l’entitat Centre Moral, perquè la celebració d’aquest aniversari de l’entitat sigui “el màxim lluït possible”