L’Ajuntament d’Arenys de Munt signa un acord amb el Banc de Sabadell per avançar el pagament de les factures als proveïdors.

Avui, dia 14 d’octubre de 2011, el Batlle d´Arenys de Munt, sr. Josep Manel Ximenis i Gil, com a responsable de la Regidoria d´Economia de l’ajuntament d´Arenys de Munt, ha signat juntament amb el Sr. Carles Miquel Miralles, Cap de zona del Maresme i actuant en representació de l’entitat financera del Banc de Sabadell, una línea de Confirming (gestió de pagaments) per un import total de 350.000 €, amb la finalitat de poder oferir als proveïdors de l'Ajuntament la possibilitat d’avançar-se el cobrament de factures pendents de cobrar fins a un màxim de 180 dies, i amb les millors condicions financeres possibles en aquests moments.

Des de l´inici d’aquest mandat municipal el nou equip de govern ha tingut una màxima preocupació per l’estat de les finances municipals i concretament ,amb el nivell d’endeutament. És per això que s’ha considerat prioritari afrontar-lo, centrant una part dels seus esforços en la reducció, tant del deute financer, com del deute amb els creditors.

En aquest sentit, des de l’àrea d´Economia d’aquest Ajuntament s’està treballant amb aquest objectiu, mirant d’obtenir nous instruments o mecanismes per possibilitar el cobrament dels nostres creditors.

Mitjançant aquest producte de Confirming, l’entitat bancària del Banc de Sabadell avançarà el cobrament de les factures als proveïdors que així ho sol•licitin. A canvi, els proveïdors hauran de pagar la despesa financera que amb aquest sistema és molt més favorable que els crèdits personals que les empreses obtindrien si l´Ajuntament d´Arenys de Munt no fes de mitjancer.

Ara que s’han endurit les possibilitats de les empreses per accedir al crèdit, aquest producte permet als proveïdors de l'Ajuntament cobrar les seves factures al comptat, previ descompte de les despeses financeres, eliminant completament el risc d’impagament. També els hi permet obtenir una línea de crèdit sense límit i sense consumir el seu propi crèdit.

La utilització del Confirming no implica cap despesa per a l´Ajuntament d´Arenys de Munt, que tampoc obté cap benefici econòmic ni comissió al respecte.