NOTA DE PREMSA: LA CUP INSTA ELS PARTITS POLÍTICS D'ARENYS DE MUNT DE MUNT A FER PÚBLICS ELS SEUS PRESSUPOSTOS DE CAMPANYA.?

En el Ple del passat 14 d'abril, a proposta d'Esquerra, les formacions polítiques Esquerra, CiU i PSOE van aprovar una moció en la qual varen assumir el compromís de reduir despeses de propaganda electoral, per tal de donar exemple d'austeritat davant de la ciutadania atesa la greu situació de crisi econòmica.

Malgrat això el compromís es limitava, només, a reduir el número de cartells amb la imatge del candidat a 40 i a posar un màxim de 12 pancartes en el terme municipal.

En la intervenció de la CUP en aquella moció vàrem manifestar que hi havien moltes més actuacions en campanya electoral que implicaven molta més despesa que no pas els cartells i les pancartes.

En aquell Ple vàrem denunciar el cinisme que representa restringir la voluntat de reduir les despeses de la campanya electoral a, només, els cartells i les pancartes.

També vàrem proposar que les despeses electorals es reduïssin, pel global de la campanya, a 1.500€ si realment es volia ser un exemple d'austeritat i de bona capacitat en la gestió dels recursos públics.

Ara, des de la CUP, instem a totes les formacions polítiques que varen votar a favor d'aquella moció, que facin públiques les seves despeses de propaganda durant la campanya electoral i evidenciïn de forma clara i transparent que han estat un exemple d'austeritat i de bona capacitat en la gestió de recursos públics i que revelin aquestes despeses sense trampes.

La CUP sí que ha realitzat una campanya austera amb un important estalvi de despeses electorals. Estalvi que destinarem a una acció social a favor de la gent necessitada del municipi.

Les vies de finançament que hem utilitzat, per part de la CUP, per poder assumir aquesta campanya i aquesta proposta provenen de les quotes i aportacions de la militància, de la quota mensual d'assignació econòmica de l'ajuntament als grups municipals i de la recaptació en diferents actes.

Des de la CUP demanem a la resta de partits polítics que es presenten a les eleccions, que presentin davant de la ciutadania el pressupost total de la seva campanya electoral i evidenciïn que realment han tingut una actitud austera, tal com es demanava en la moció que ells van presentar i van votar.

Malgrat aquesta demanda, dubtem que les xifres es facin públiques ja que veuríem unes imports escandolosament elevats contradient l'esperit de la moció que varen aprovar en el Ple del passat 14 d'abril.

La falta de transparència i claredat en la informació de la despesa electoral no fa res més que evidenciar que la classe política tradicional continua en el descrèdit i el desprestigi que els porta a aprovar mocions que només cerquen enganyar i manipular als ciutadans.

Arenys de Munt, 19 de maig del 2011

ELS NOSTRES ANUNCIS ELECTORALS: