'PARLEM DEL POBLE': ENTREVISTA JOSEP MANEL XIMENIS

En l’entrevista mensual a la radio municipal d’arenys de munt, l’alcalde ha comentat l’actualitat de l’ajuntament, entre altres temes, s’ha parlat de:

Economia: el pressupost aprovat en darrer ple municipal, rebaixa un 12.5% el de l’any passat, incloent una rebaixa en despeses de personal del 9%, un 8.5% en despeses corrents i reduint a 0 les inversions.

Es comenta que el deute bancari esta controlat però les despeses a proveïdors que l’anterior equip de govern xifrava entre 600 i 800 mil euros, en realitat superava els 1146000€; La solució aplicada consisteix en fixar una data de tall (31 de Juliol), a partir de la qual les factures es pagaran seguint la normativa vigent (a 50 dies vista). Les factures anteriors a aquesta data es dividiran en dos grups, les de l’any 2010 es pagaran mitjançant un crèdit ICO del govern espanyol a partir del mes de Novembre; les factures de l’any 2011 es pagaran entre Novembre del 2011 i novembre del 2012. El pagaments de factures lligades a subvencions es pagaran quan aquestes s’hagin fet efectives.

S’informarà a tots els proveïdors de quan se’ls farà efectiva la factura al temps que s’obrirà una línea de “confirming” pel conjunt de les factures per tal que qui ho vulgui les pugui fer efectives immediatament (pagant els interessos bancaris).

S’ha fet una feina molt important i de forma molt ràpida i eficient ja que hi havia mes de 1200 factures per classificar i organitzar-ne els pagaments en aquest sistema i s’ha resolt en un mes, gràcies sobretot a l’eficiència del personal d’intervenció de l’Ajuntament.

En quant al pressupost del 2012, es contabilitzaran totes les despeses obligatòries i ineludibles per tal de saber exactament el que es necessita i continuació es debatran i aprovaran assembleariament les ordenances fiscals (cenyint-les a llei) i les partides pressupostaries per tal de portar el nou pressupost a aprovació en el ple del dia 15 de desembre.

Geriàtric: L’esment que d’aquest tema es feia a l’article del Punt del dimarts passat era erroni ja que es referien a la nova biblioteca: no es pot tirar endavant la construcció d’una nova biblioteca ni la reforma de l’actual (en 10a14 anys) ja que la despesa que hauria de suportar l’ajuntament (a pesar de la subvenció) és inassumible en aquests moments. En canvi la gestió d’un geriàtric genera ingressos i els estudis realitzats demostren la seva viabilitat. L’Ajuntament cediria els terrenys al Patronat Verge del Remei, que s’encarregaria de la construcció i de la gestió de la residència, sense més despeses per l’Ajuntament.

GUSAM: estudis fets per la intervenció municipal, demostren que la gestió de l’aigua per part de GUSAM és viable econòmicament. L’estudi per a la recepció del servei, per part de GUSAM encara no s’ha fet, ja que no s’ha rebut la informació necessària de SOREA; aquests reclamen una indemnització per a la amortització d’inversions de 616.000€ i s’ha de contrastar.

En quant a la subvenció que rep GUSAM de l’Ajuntament (147000€), és resultat del desequilibri del balanç econòmic (entre ingressos i despeses), però es preveu que a mig termini es generin beneficis.

Campanar: En aquest moment l’Ajuntament no te pendent de pagament cap factura de la persona que arregla el rellotge del campanar quan s’espatlla; fa una any, l’anterior govern, va decidir que les despeses de la parròquia eren responsabilitat de la parròquia i per aixó les reparacions del campanar no els corresponien.

L’escorxador: se’n ha concedit l’ús temporalment a la comunitat islàmica (a petició seva) perquè puguin celebrar la litúrgia del Ramadà ja que en el seu local de culta podrien molestar al veïns degut als horaris de les celebracions, entre 2/4 de 10 i 2/4 d’1 de la matinada.

Recollida selectiva: S’estan reorganitzant els punts de recollida d’emergència de deixalles perquè no es converteixin en deixalleries habituals i perquè estaven molt descuidades i brutes i molestaven. La del Pavelló antic s’ha eliminat i les demés s’aniran adaptant.

Obres al rial Bellsolell: estan aturades per decisió de la Generalitat ja que per l’establiment d’un supermercat en aquest punt (petició del propietari) reclama la modificació del pla general urbanístic i això pot demorar més d’un any les obres; temps que el propietari no pot esperar.

Claveguera: S’estan fent gestions davant de l’ACA i del Ministério per solucionar el problema; s’ha resolt el contenciós amb l’Ajuntament d’Arenys de Mar sobre aquest tema i ara s’actua conjuntament.

Aula Cultural: Responent a la queixa de la secció de pintura, s’ha informat que la invitació no va arribar directament a cap regidor sinó que es va fer arribar a través d’un funcionari i per un malentès administratiu cap regidor de l’Ajuntament (ni govern ni oposició) no n’estaven al corrent; és voluntat de l’equip de govern fer costat sempre a totes les entitats del poble, també a les de l’aula cultural.

Pàgina Web: Properament es disposarà d’un nou servei a través de la pàgina Web de l’ajuntament per poder realitzar els tràmits necessaris per a l’obertura de nous negocis al poble.

Recordar que els propers plens municipals seran el 8 de setembre, el 13 d’octubre, el 10 de novembre i 15 de desembre; com a norma els plens es realitzaran el segon dijous de cada mes, el que els fa molt més àgils i n’augmenta l’eficiència (inclòs la dels funcionaris).

El proper “parlem del poble” amb l’alcalde serà el dia 3 de Setembre (1r dissabte de cada més).