'PARLEM DEL POBLE' ENTREVISTA A JOSEP MANEL XIMENIS, ALCALDE D'ARENYS DE MUNT (NOVEMBRE)

En l’entrevista mensual a la radio municipal d’Arenys de Munt, l’alcalde ha comentat l’actualitat de l'Ajuntament, entre altres temes, s’ha parlat de:

Festa Major: La comissió de festes i el regidor de participació han treballat molt per poder fer una bona festa major amb un pressupost molt reduït (es disposen només de 16.000€ quan se’n havien arribat a gastar 120.000). Estem passant uns temps de crisis molt difícils i el missatge que es vol enviar a la gent és que desconnecti per uns dies i participi i en gaudeixi.

Alguns actes són de pagament i, encara que els imports son molt baixos, això no ens agrada, però és l’única manera de poder fer una festa lluïda sense haver de renunciar a determinats actes. Destaquen espectacles com el concert de la Nina i Port bo, el ball amb la cobla Selvatana, o el concert del Grup Vuit que ha sigut numero 1 a la llista musical de l’emissora radio Flaix Black. Precisament aquests cap de cartell fan que es parli de la Festa Major en els mitjans de comunicació, i és que actualment el nom d’Arenys de Munt ven molt a fora d’aquí, per tot arreu coneixen el nom del poble, i això s’ha d’aprofitar comercialment. També “l’enigma d’Arenys de Munt” farà venir molta gent de fora, donant a conèixer el poble. A vegades tenim una visió molt crítica del nostre poble (riera, pols, brutícia...) però la gent que ve de fora valora molt que a tants pocs kilòmetres de Barcelona, encara aconseguim conservar l’essència de poble. També és de destacar el mercat medieval que es farà la plaça i al carrer generalitat i que no costarà diners. També esperem que el pregó el farà una persona prou representativa.

Batec: En el batec d’aquest mes, l’alcalde fa una reflexió sobre la crisis mundial i com afecta al poble: Aquesta crisis és pitjor que la del Crac del 29, però la diferència és que avui hi ha més cobertures socials que protegeixen a la gent, però per contra també hi ha molt més endeutament públic. Els ingressos previstos per a l’any vinent han baixat un 30%, i a més hi ha un gran deute a proveïdors, l’estat ens reclama diners ingressats de més en anys anteriors i tenim el deute bancari; És per aquest fet que ara no podem demanar que l’Ajuntament ens doni el que estàvem acostumats a rebre.

Ordenances fiscals: es van aprovar recentment per participació ciutadana, en espera de la ratificació del ple, amb una baixada de l’IBI i sense incrementar l’IPC. En altres pobles s’han apujat els impostos, però creiem que al no fer-ho beneficiem al ciutadà i, si tots ens hi esforcem una mica, ens en podem sortir. Ara cal fer nostra aquella frase den Kennedy: “No us pregunteu que por er Arenys de Munt per vosaltres; pregunteu-vos que podeu fer vosaltres per Arenys de Munt”.

Confirming: Els proveïdors que tenen factures de l’any 2010 pendents de cobrar, ho podran fer a quest mes de Novembre a través d’un crèdit ICO que s’ha signat amb “La Caixa”. La resta de proveïdors amb factures pendents, podran anar al banc de Sabadell, que els avançarà aquests dines amb la garantia de cobrament de l’Ajuntament. Qui negocia amb els bancs són els tècnics, l’alcalde només marca les directrius i dona el vist-i-plau posterior.

Cal destacar que si ens han concedit el crèdit ICO i el “Confiming”, és perquè la trajectòria de l’Ajuntament té credibilitat pels bancs i això s’ha aconseguit amb la reestructuració i planificació de la tresoreria i d’intervenció. En alguns seminaris sobre gestió econòmica, ens estan posant d’exemple en quant a la gestió del deute públic per tal de sortir de la crisis.

En aquest moment s’han rebut varies trucades per part de ciutadans interessats a comentar temes amb l’alcalde:

• Pere: Què s’acabarà fent al Rial Bellsolell? És compatible fer el geriàtric i, en el soterrani, el supermercat, tal com proposen alguns regidors?: Sempre hem comentat que es tracta d’una actuació privada i, si el propietari volgués fer-hi el supermercat, s’hauria de fer un canvi en el pla urbanístic i la Generalitat pot tardar un any o un any i mig en autoritzar-ho. Com que la propietat té pressa per construir i a més els serveis tècnics creuen que no és procedent fer un supermercat al soterrani, sembla ser que ho tiraran endavant només com a geriàtric. Com que hi ha gent interessada en invertir en el nou geriàtric s’ha firmat un conveni d’intencions entre la propietat (J. Edo) i el Patronat Verge del Remei per tal de donar-los garanties i així poder-ho agilitzar.
  • La Manoli, amb el canvi en la gestió de l’aigua, ha rebut una factura d’aigua molt més elevada del normal, a què es degut?: No és cert que l’increment en aquesta factura tingui rés a veure amb els canvis en la gestió de l’aigua ja que “aigües d’Arenys” encara no ha facturat rés i no ho farà fins el mes de Gener. El que es factura en aquests moments és el consum corresponent al 3r trimestre (fins setembre), i aquesta facturació la fa SOREA. S’ha de tenir en compte que els mesos d’estiu és quan més consum d’aigua es fa; cal però vigilar que, en les tarifes que s’apliquen , no hi hagi cap canvi respecta als altres trimestres. De totes maneres, si hi ha alguna cosa que no veu clar, pot adreçar-se al departament d’atenció d’Aigües d’Arenys, a sobre de la biblioteca, perquè li aclareixin els dubtes.
  • En Joan porta 5 anys vivint en una masoveria a Arenys de Munt i no es pot empadronar: És una qüestió tècnica, per empadronar-se en una àrea rústica, cal demostrar una activitat en aquest lloc, es pot fer presentant un contracte de pagesia, però hauria de donar-se d’alta d’autònoms, li recomana fer un contracte de masoveria que no li costar`pa diners i permetrà a l’ajuntament empadronar-lo sense incomplir la legalitat.

Polèmica ERC - CUP: Preguntat sobre si aquestes polèmiques amb esquerra són per temes personals i si duraran tots quatre anys, l’alcalde contesta que no sap perquè ho fan els d’esquerra; tota aquesta polèmica arrenca del fet que s’han volgut regular els plens ja que fins ara hi havia discrepàncies entre els grups de l’oposició i la secretària de l’ajuntament sobre el que era considerat una moció i el que no ho era. Se li va demanar a la secretària que elaborés un informe (7 pàgines) que ha estat revisat per altres serveis jurídics i l’han trobat correcta, potser massa permissiu encara. ERC però ha manipulat i distorsionat aquesta informació per desacreditar la figura de l’alcalde i se’ls ha demanat que rectifiquin. Del resultat d’aquest informe en surt que ERC podrà presentar aquesta legislatura 48 mocions, que son el mateix número de mocions que va presentar la legislatura passada, en canvi es poden presentar mes precs i preguntes, i el fet de fer un Ple mensual en lloc de fer-lo bimestral dona més oportunitats a l’oposició pe expressar-se i contribueix a la participació ciutadana.

De totes maneres això no són més que baralles de bar i, si tot el que tenen per criticar és això, vol dir que s’avança correctament.

S’acaba l’entrevista a les 12 i sis minuts amb el desig d’una bona festa major per a tots els ciutadans.

Per escoltar el tall de veu sencer, podeu seguir el següent enllaç: http://www.radioarenysmunt.cat/audios/Alcaldia/Alcaldia2011/Alcaldia%2005-11-11.mp3