PREC QUE FORMULA LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR PER MILLORAR LES CONDICIONS SALARIALS DE LES EDUCADORES DE L’ESCOLA BRESSOL LA PETJADA

Les experiències vitals durant els primers anys de vida d’un infant són determinants en el correcte desenvolupament dels individus tal com es recull en diferents instàncies des de el Departament d’Ensenyament (els diferents informes de “Didàctica de l’educació Infantil” dels Serveis socioculturals i a la comunicat coordinats per el Institut Obert de Catalunya) fins a la ONU (a través dels diferents informes sobre educació infantil promulgats per Unicef).

Degut a les insuficients i vergonyoses polítiques de conciliació familiar existents a Catalunya, aquesta responsabilitat ha recaigut a les escoles bressol i, per tant, a les educadores. Les educadores de les escoles bressol tenen una gran responsabilitat, no només des de un punt de vista purament educatiu, però també un gran impacte en el desenvolupament de la personalitat dels nostres fills. A més, el nens de 0 a 3 anys representen un dels grups socials més vulnerables, el que fa que a més de la seva educació, s’ha de tenir una cura especial en la seva salut. Les educadores són responsables de la seva higiene, alimentació, desenvolupament... i en definitiva, descobrir el món. Aquestes persones es passen 8 hores al dia tenint cura de fins a 20 nens amb les seves necessitats específiques, intentant donar una atenció individual que, a més, el departament i els pares exigim.

Es evident que es tracta d’una feina fonamental, de gran impacte social i, degut a les seves especificitats, altament estressant i que consumeix molta energia. Malgrat la importància de la feina i la preparació i titulacions que se’ls exigeix a les educadores per poder ser mestres d’una escola bressol, el seu sou amb prou feines arriba als 1000 euros, no molt millor que els salari mínim interprofessional. El que fa que mots d’aquests educadors, incloent diversos de l’escola Bresson Municipal, hagin de tenir segones feines, incrementant encara més el seu estrès. De la mateixa manera que volem que un pilot d’avió o cirurgià no hagi de fer una segona feina perquè pugui estar descansat i poder fer les seves tasques correctament, com no podem voler el mateix d’aquelles persones responsables dels nostres infants? Com esperem que puguin fer una bona feina si es veuen obligats a treballar molt més per poder arribar a final de mes? Les educadores de l’escola Bressol Municipal fan una feina excel·lent malgrat l’estrès i excés de feina que comporta aquest lloc de treball, que hagin de tenir una segona feina per manca d’un sou digne és vergonyós i, fins ara, només la seva professionalitat i seva actitud vocacional el que ha fet que malgrat totes les dificultats que tenen, no haguem notat una baixa en la qualitat de la seva feina.

Per aquesta raó el Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular d’Arenys de Munt prega al govern i especialment a la regidoria d’educació el següent: