PREC QUE FORMULA LA CANDIDATURA D’UNITAT POPULAR PERQUÈ L’AJUNTAMENT ASSUMEIXI POLÍTIQUES ANTIRACISTES EN L’ESPAI PÚBLIC I EN TOTS ELS ESDEVENIMENTS ON PARTICIPI

Som un municipi que estem creixent en nombre d’habitants i, per tant, també creixem pel que fa a l’enriquiment cultural. Dins una societat multicultural com la nostra, degut a l’evolució històrica del país i de l’Estat, hem observat que les discriminacions a les persones per raó d’origen o ètnia acaben sent presents de manera conscient o inconscient en moltes vessants del dia a dia.

És obligació moral de l’Ajuntament, combatre i denunciar tot tipus de discriminacions i fer pedagogia per tal de millorar la convivència de totes les veïnes, ajudar fomentar el sentiment de pertinença de poble i fomentar la manifestació de la multiculturalitat com un valor positiu i enriquidor per la vil·la.

Si observem l’informe del InVisibles. L’estat del racisme a Catalunya, Informe 2018 elaborat per SOS racisme posa de manifest diverses discriminacions que vivim i sembla ser que tolerem socialment, com les següents:

• Es tolera el discurs de l’odi, racisme i xenofòbia que és alimentat pels mitjans de comunicació i les elits tant dins de l’Estat com dins de la Unió Europea. Es tolera i es permet que certs partits polítics l’utilitzin com a bandera,
  • Es tolera que els més vulnerables siguin els més desprotegits, com és el cas dels menors estrangers no acompanyats.
  • Es tolera que les persones estrangeres residents (algunes fins i tot nascudes a Catalunya però sense la nacionalitat reconeguda) tinguin expressament exclòs el dret a votar.
  • Es tolera que les administracions i la justícia no estan complint els seus deures i  responsabilitat per fer front a les discriminacions racistes: prevenció, sanció... per garantir la igualtat de tracte i la no discriminació.
  • Es tolera que en ocasions l’escola es converteixi en perpetradora, reproductora i legitimadora de les discriminació i del racisme.

Així doncs, dins l’esmentat informe de SOS racisme s’estableixen el punts següents per tal d’abordar les discriminacions racistes:

1. Acompanyar les persones o col·lectius que han patit discriminació racista en el procés de restitució dels drets vulnerats.
  2. Denunciar jurídicament i públicament les situacions i discriminacions racistes.
  3. Representar legalment i de forma gratuïta en la denúncia penal dels delictes d’odi amb motivació racista.
  4. Estudiar el racisme a partir dels testimonis i l’experiència, realitzar informes i propostes de treball per a la seva erradicació.
  5. Fer proposta de Transformació social i política promovent canvis i polítiques públiques per el racisme.

Amb tot això, podem veure que des de l’Ajuntament podem seguir lluitant contra el racisme i la xenofòbia a través de campanyes continuades a tots els nivell de la societat arenyenca, però també fent polítiques públiques que siguin exemple de bona praxis i ètica, entenent la multiculturalitat com un enriquiment i treballant per aconseguir referents positius.

És per aquest motiu que des del grup municipal de la Candidatura d’Unitat Popular volem demanar al govern i especialment a les regidories d’igualtat i Acció Social l’adopció del següent:

QUE EN L’ESPAI PÚBLIC I EN TOTES LES ACTIVITATS EN LES QUALS L’AJUNTAMENT HI PARTICIPI COM A ENTITAT ORGANITZADORA O COL·LABORADORA S’ASSUMEIXIN POLÍTIQUES ANTIRACISTES LLIURES DE LA CONCEPCIÓ PATERNALISTA I BLANCA DE L’OCCIDENTALISME.