PREC QUE FORMULA LA CUP PERQUÈ ES TREBALLI PER ELEBORAR UN CARRIL BICI SEGUR ENTRE ARENYS DE MUNT I ARENYS DE MAR

Si ens fixem en el Pacte per la mobilitat sostenible del Maresme publicat el 2016 veiem que fa atenció a la mobilitat amb bicicleta.

Arenys de Munt i Arenys de Mar són dos municipis que estan molt a prop però molt lluny a la vegada. Veiem que la connexió entre ambdós pobles és a través de la C-61, una carratera d’un sol carril per banda i amb trams sense vorals i línia contínua, amb la perillositat que representa això pels ciclistes. A més a més parlem d’una de les carreteres més altament transitades com demostra

La connexió per a persones que es desplaça a peu va millorar-se a través de passos subterranis però no es van dur accions per tal de millorar la mobilitat per persones que es desplacen amb bicicleta.

El tram Arenys de Munt-Arenys de Mar de la C-61 va ser destacat per la contaminació atmosfèrica en un mapa publicar a una notícia[1] de TV3 el 7 de juliol de 2019 sobre la superació dels límits marcats per la Organització Mundial de la Salut. Aquesta notícia apuntava que els problemes de contaminació per transport de vehicle privat esdevé "bàsicament per anar a la feina o a estudiar” i “pel fet de no tenir una alternativa ràpida i eficient"

Al nostre municipi tenim coneixement de moltes persones que es desplacen amb vehicle privat fins a l’estació de tren, però també hi ha les atrevides que desafien l’actual carretera i ho fan amb bicicleta. És per aquest motiu que paral·lelament al desenvolupament d’una millora del transport del bus interurbà creiem que s’hauria d’apostar per desenvolupar un carril bici entre ambdós pobles.

Des del grup municipal de la CUP Arenys de Munt fem el següent prec al govern i especialment a les regidories de mobilitat, medi ambient i seguretat:

Poden incloure la projecció i creació d’un carril bici segur entre Arenys de Munt i Arenys de Mar dins d’aquesta legislatura?