Pressupost participatiu 2016: ho volem tot

L'Ajuntament ha ampliat el termini de propostes fins divendres 21 d’agost de 2015 i les bases sobre el procés es poden trobar al web de l'Ajuntament Aquí fem difusió dels aspectes generals bàsics que cal saber, un resum sobre el procés i una primera informació bàsica sobre què és un pressupost i com són els d’Arenys de Munt.

Ara bé, deixem clar que no ens agraden les presses alhora de prendre decisions importants i que per nosaltres la participació és molt més que un consulta acotada i puntual sobre una part molt minsa de tot el que tenim dret a decidir.

El posicionament de la CUP d'Arenys de Munt sobre el pressupost participatiu l’hem donat a conèixer en diverses ocasions, al Consell d’Economia del passat juliol, a la revista municipal i al Ple: no ens agraden les presses alhora de prendre decisions importants –i més quan no és necessari- i per participació nosaltres entenem molt més que un consulta acotada i puntual sobre una part molt minsa de tot el que tenim dret a decidir.  Aquí us expliquem més del que entenem nosaltres per participar, de què entenem per control col·lectiu del assumptes que ens afecten i per democràcia real -> Sobre polítiques de participació, control col·lectiu i democràcia directa

Dit tot això, també hem dit sovint que creiem en la crítica constructiva i volem practicar-la. El govern ens ha dit que també li agradaria un procés participatiu millor i que està disposat a treballar-hi, doncs que per nosaltres no quedi i que de moment no deixem d’aprofitar el que tenim, almenys per tres raons:

• prendre consciència del que significa realment decidir nosaltres sobre el nostre pressupost, sobre els nostres recursos, sobre com els guanyem i sobre quines  necessitats cobrim i com.
  • adonar-nos que, si totes volem, tenim camí per recórrer en la manera com participem en els assumptes que col·lectivament ens interessen, en aquest i en  tots.
  • i de passada, mirar d’aconseguir que s’incloguin quatre o cinc de les nostres propostes en el petit marge de 125.000 € que se’ns ofereix.

Aspectes generals bàsics que cal saber:

1. Les propostes que es recullin després de ser validades pels Serveis Tècnics i el  Departament d’Intervenció i votades, formaran part de la proposta del nou  pressupost municipal que es votarà el Ple d’octubre de 2015.
  2. Aquesta via popular es complementa amb un procés participatiu polític i no exclou altres formes legals d’actuació.

Què és un pressupost? i com són els pressupostos municipals d’Arenys de Munt?

Accedeix aquí a una primera informació bàsica sobre què és un pressupost i com són els d’Arenys de Munt

Condicions per a participar

• Ser resident a Arenys de Munt o estar-hi vinculat per a l'objecte concret de participació.
  • Es poden presentar propostes persones a títol individual o persones en  representació d’entitats, associacions, agrupacions de veïns, formacions  polítiques i qualsevol organització pública o privada que realitzin activitats  al municipi i amb interessos en l'objecte de la participació.

Com faig arribar les meves propostes?

• Des dels diferents Consells Sectorials
  • Per correu electrònic a: [email protected]   (indicant: nom i cognoms, adreça, DNI, telèfon, correu electrònic)
  • Mitjançant la instància en paper que trobes aquí o a l’OAV

I especificant en cada proposta:

• Enunciat del que es demana
  • Breu argumentari que justifiqui la necessitat i/o l’oportunitat de la  seva incorporació en el Pressupost Municipal.

Criteris de valoració de les propostes:

• Han de ser tècnicament viables i de competència municipal.
  • Han de ser d’interès públic.
  • Es poden fer un màxim de 5 propostes per persona
  • Per a les que afectin inversions: sumaran un màxim de 100.000 € i es referiran a obra pública (en  carrers, equipaments municipals, mobiliari urbà...)
  • Per a les que afectin serveis:  sumaran un màxim de 25.000 € i es refereixen a diferents  necessitats de la ciutadania en relació a temes com: neteja, seguretat,  mobilitat, benestar social, medi ambient, festes, comerç, sanitat,  gent gran, promoció econòmica, joventut, etc...

Per a qualsevol dubte o informació:

Correu electrònic: [email protected]

Directe a la Regidoria d’Economia: [email protected]

Concertant cita: truca al telèfon: 937937980

Calendari:

• Recollida de propostes: del 24/07 al 21/08
  • Validació: del 21/08 al 04/09
  • Exposició i votació de les propostes: del 07/09 al 13/09
  • Consell Obert d’Economia per a presentar els resultats: finals de setembre
  • Aprovació de l’expedient del pressupost per al 2016: Ple d’octubre

La nostra manera de donar suport és des de l’oposició a tot allò que limiti el nostre dret a decidir-ho tot però també aprofitant les oportunitats i oferint tota la informació que estigui al nostre abast perquè l’opinió te la facis tu.