Propostes fetes al govern

El 7 de setembre vam fer arribar al govern municipal d'Arenys de Munt un seguit de propostes perquè les consideressin incorporar de cara a l'acció política d'aquest nou curs. Es comenten especialment perquè es tinguin en compte de cara a la propera modificació de crèdits. Són campanyes de sensibilització:

1. Campanya MEDI AMBIENT. L'Ajuntament de Sant Pol de Mar ha iniciat una campanya que consta de plaques que s'instal·len en punts de recollides d'aigües pluvials per conscienciar que la gent no llenci cigarretes ni altres deixalles al terra ni als desaigües. Proposem la campanya per seguir incidint en fer pedagogia mediambiental i complementar el que està plantejat realitzar al PAM. Enllaç de la campanya.

2. Campanya consciència LGBTI. Hi ha dues propostes al respecte, la primera constaria de fer adhesius per posar als equipaments municipals. Els adhesius dirien "ESPAI SEGUR LGBTI". La idea seria que els establiments del municipi s'adhereixin a la campanya (bars, perruqueries, botigues, busos...) però només en cas que siguin espais segurs reals. La segona proposta seria copiar el model de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar on han fet banderoles que han penjat a fanals de diversos punts del poble: enllaç.
Ambdues campanyes podrien ser coordinades amb l'associació AMUNT LGBTI, però els hi hauríem de comentar. Les campanyes les proposem pel greu augment d'agressions i assassinats al col·lectiu LGBTI i perquè es vegi que no som un Ajuntament que només pengem banderes els dies que toquen.

3. Campanya CULTURA: consciència lingüística. És una campanya de conscienciació lingüística que tenim pendent engegar amb la regidoria de cultura i la regidoria de comunicació. Pròximament farem una reunió per concretar les accions, però estaria bé reservar diners per si fem banderoles, enganxin, bosses, cartells publicitaris... La idea és, tal i com vam proposar amb el nostre prec, despertar la consciència lingüística perquè les persones utilitzin el català en l'espai públic, els comerços i l'administració.