TROBADES INDEPENDENTISTES DEL MARESME

Inscripcions: https://docs.google.com/forms/d/1UYYzrxsKRHmOdFFKvKiepKNfIsq3qe0wrxQrCm9_bU4/viewform

L'any 2013 vam assistir al naixement de la Universitat Popular d'Estiu, impulsada per la regidoria de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament d’Arenys de Munt. L'any 2014 el projecte va continuar amb força i l’organització fou a càrrec de la CUP. Amb molt pocs recursos però amb moltes ganes, li vam donar continuïtat perquè és una eina d’informació i formació que genera debat i ens pot ajudar a prefigurar el model de la futura República catalana. Aquest any en fem la tercera edició, cosa que demostra que és un projecte en expansió i que a poc a poc es va consolidant. Enguany, hem canviat d’estació –de l’estiu a la tardor- i també la denominació: ara són les Trobades Independentistes del Maresme (TIM). Tot i els canvis, seguim mantenint el mateix esperit amb el qual es va iniciar, i ens trobem amb més il·lusió i força que mai.

Hem elaborat un programa centrat en quatre àmbits, un més que en les passades edicions: feminismes, models socials alternatius, història i llengua. Volem parlar d'aquests temes perquè estem en un moment clau com a nació. El nou Estat Català ha de promoure una societat feminista amb polítiques actives per la igualtat de gènere i de sexe, on la llengua catalana i la cultura nacional tinguin la consideració que els pertoca en tots els àmbits, sobretot en aquells sectors on està minoritzada i, fins i tot, desterrada. Volem parlar de models socials alternatius, ara que el sistema capitalista i neoliberal ens ha abocat a un atur del 25,1% que en el cas dels joves arriba al 55,3%, a les privatitzacions, als desnonaments, a un model de capitalisme salvatge. Pensem que és l'hora de veure que la nostra gran riquesa és el patrimoni natural. I volem parlar d’història per saber qui érem, qui som i qui volem ser com a societat.

Així com deia el president Francesc Macià, volem una nació “políticament lliure, socialment justa, econòmicament pròspera i espiritualment gloriosa”.

El programa:

FEMINISMES

Divendres 16 d’octubre de 6 a 8 del vespre,

Què entenem per feminismes?

Com es poden realitzar polítiques actives per promoure la igualtat de gènere i de sexe?

• Núria Alcaraz, membre de la comissió antipatriarcal del SEPC

• Carla Juvinyà, membre de “Les Disperses”

MODELS SOCIALS ALTERNATIUS:

TERRITORI I MEDI AMBIENT

Dissabte 17 d’octubre de 10 a 1 del migdia,

El territori és la nostra gran riquesa.

Hem de buscar noves maneres per poder protegir el territori; cal defensar la terra heredada i aprendre a conviure-hi en harmonia.

• Gustavo Duch, Veterinari. Fundador de Veterinaris Sense Fronteres

• Jordi Pagès, militant de la CUP del Maresme i membre de “Preservem el Maresme”

HISTÒRIA:

DEL COOPERATIVISME A LES COL·LECTIVITZACIONS (1936-1939); LA CUP, EL FIL ROIG DE LA HISTÒRIA

Dissabte 17 d’octubre de 5 a 8 del vespre

L’estudi del passat ens permet entendre millor el present i fixar les línies del futur que volem.

Construïm un model per a una societat més justa.

• Agustí Barrera, historiador

• Altres ponents per confirmar

LLENGUA I PAÏSOS CATALANS,

Diumenge 18 d’octubre de 10 a 1 del migdia,

La Llengua és la columna vertebral de la nostra cultura nacional.

Quin status ha de tenir la llengua nacional en la República catalana independent?

Taula rodona amb:

• Rosa M. Calafat, lingüista. Professora titular de la Universitat de les Illes Balears

• Joan-Lluís Lluís, escriptor

• Pere Mayans, professor de llengua i literatura catalanes i membre de la Junta del CIEMEN

UBICACIÓ I COM ARRIBAR-HI

Les trobades es faran a l’Espai Catà ubicat a l'Escola Sant Martí, amb adreça al carrer Generalitat, 2, d’Arenys de Munt.

En transport públic, agafant la línia R1 del tren de rodalies parada a l’estació d’Arenys de Mar. Després, a la mateixa estació, podeu agafar el cotxe de línia que us portarà a Arenys de Munt.

En vehicle privat, podeu venir per la N-II fins Arenys de Mar i després la carretera d’Arenys de Mar a Sant Celoni. També podeu venir per l’autopista C-32 fins la sortida 109 direcció Arenys de Mar/Arenys de Munt.

ALLOTJAMENT I ÀPATS

Arenys de Munt disposa de servei de restauració, així com també de servei d’allotjament. Podeu consultar la web de l'Ajuntament.

El dissabte 17 d'octubre, a dos quarts de dues del migdia, es farà un dinar popular al mateix recinte.

INSCRIPCIONS

L'assistència és totalment gratuïta; tot i així, es recomana fer inscripció prèvia  omplint el formulari següent: https://docs.google.com/forms/d/1UYYzrxsKRHmOdFFKvKiepKNfIsq3qe0wrxQrCm9_bU4/viewform

HO ORGANITZA:      Assemblea de la CUP Arenys de Munt

HI COL·LABORA:    Joves per la Terra, SEPC.