Notícies de Arenys de Munt

Atès el procés polític engegat cap a la construcció de la república catalana, que s'ha concretat en les darreres hores en la detenció de la batllessa de Berga, Montse Venturós, considerem que la bandera espanyola no representa la voluntat democràtica del poble català.

L'estelada recull la llarga tradició i significació independentista del poble d'Arenys de Munt.

El balcó ja està a punt per la Festa Major.

Arenys de Munt, a 5 de novembre de 2016

L'any 2013 vam assistir al naixement de la Universitat Popular d'Estiu, impulsada per la regidoria de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament d’Arenys de Munt a mans de la CUP. L'any 2014 el projecte va continuar amb força i en aquesta ocasió va ser organitzada per l'Assemblea de la CUP.

El passat mes de novembre de 2015 "Ximenis" i el grup de persones que li donen suport van interposar una demanda al Secretariat Nacional de la CUP perquè no acceptaven la resolució d'aquest en el què se'ls explicitava que el seu grup no podia representar la CUP en cap àmbit.

De bon principi. Rebuig a la violència. A tota violència. Aquella d'ETA i alhora aquella exercida per un estat repressor i demòfob. A la guerra bruta, els GAL...a tants i tants esdeveniments tràgics succeïts, a una banda i l'altra, en aquesta guerra anomenada conflicte basc.

Pau. La paraula necessària en aquest escenari i en la que des de la visió establerta per l'estructura de l'estat surt prostituïda per un suposat sinònim: victòria.

Fa anys que dins els cercles feministes hi ha obert el debat sobre la prostitució, i sembla no tenir fi. Mentre algunes persones defensen que totes les dones tenen dret a utilitzar el seu cos com vulguin, d’altres, pensen que en una societat 100% feminista la prostitució ni tan sols existiria. I per què diem això?

Des de la CUP Arenys de Munt ens mostrem alegres i satisfets amb la moció que proposa el PSC. Ens alegra que cada vegada siguin més les persones que s'alineen en la lluita pels drets de les persones del col·lectiu LGBTI i contra les discriminacions que en pateix el col·lectiu.

El Jutjat d’Instrucció d’Arenys de Mar ha admès a tràmit la querella interposada per la CUP contra Josep Manel “Ximenis” per un delicte d’apropiació indeguda. Els fets es remunten a l’octubre de 2015, després que l’Assemblea Local, l’Assemblea Territorial i el Secretariat Nacional de la CUP decidissin expulsar Ximenis de la CUP i del Grup Municipal, en compliment d’una resolució de la Comissió de Garanties de la formació.

Imatge dels legionaris desfilant a Palafolls el 25.03.2016 de @JRibalaygue

Palafolls, 25 de març de 2016

Acabàvem d'escoltar la historiadora Sònia Garangou explicant com les institucions han oblidat i s'han desocupat de les conseqüències de la guerra civil. Les  fosses comunes han estat abandonades per les administracions i només familiars i propers encara lluiten per dignificar-les i per fer valer el record dels seus morts i torturats.

Pàgines