Notícies de Arenys de Munt

Imatge dels legionaris desfilant a Palafolls el 25.03.2016 de @JRibalaygue

Palafolls, 25 de març de 2016

Acabàvem d'escoltar la historiadora Sònia Garangou explicant com les institucions han oblidat i s'han desocupat de les conseqüències de la guerra civil. Les  fosses comunes han estat abandonades per les administracions i només familiars i propers encara lluiten per dignificar-les i per fer valer el record dels seus morts i torturats.

Avui és el Dia Mundial de l'Aigua, un bé que hem de preservar ja que el capital hi veu un negoci altament rendible al seu voltant, que té el cost a les vides de la població. L'aigua ha de ser gestionada amb i per a la ciutadania i no pas amb el criteri de treuren el màxim benefici.

Us convidem a que comenceu llegint aquest text, és la moció que va aprovar el Ple d’Arenys de Munt el 12 de gener de 2012, amb 4 vots a favor del regidors del grup CUP, 1 vot en contra del regidor del PP i 7 abstencions dels regidors d’ERC i CiU. El regidor del PSC era absent.

Des de l'Assemblea de la CUP d’Arenys de Munt volem aclarir que la informació que s'ha difós respecte a una moció per a declarar persona non grata a Felip VI al Ple no és correcte. La proposta de moció no ha estat presentada per la CUP, si bé compartim el seu contingut en general. En tot cas, encara no han tingut lloc les comissions informatives per tractar el tema i per tant no l'hem pogut analitzar ni treballar amb els regidors que la presenten.

Per aclarir conceptes, volem explicar que els trets ideològics bàsics de la militància de la CUP són la radicalitat democràtica (que en primer lloc ens apliquem internament, com no pot ser d’altra manera), l’anticapitalisme i l’independentisme, així com el feminisme i l’ecologisme. Caldria assenyalar que cada militant, en exercici de la seva llibertat ideològica, profundament respectada, defensa de manera diferent i prioritza o no prioritza cadascun d’aquests valor.

Per a ell la defensa del més feble, enfront dels abusos del diner o de l’estat, fou una constant al llarg de la seva vida, allò que en podríem dir en terminologia evangèlica “situar-se al costat dels pobres”. En aquesta línia, el 1922 col·labora en la fundació del sindicat pagès Unió de Rabassaires, dirigí el seu portaveu La Terra.

Pàgines